lez
07.03.2011aktualizacja: 2011-03-07 14:25
Polski przewoźnik miał początkowo dostać pierwszy egzemplarz supernowoczesnego samolotu boeing 787 Dreamliner w październiku 2008 roku. Po wielokrotnych opóźnieniach data dostawy pierwszej maszyny została przesunięta na kwiecień 2012 roku
ZOBACZ TAKŻE
- Czy dreamlinery zbawią LOT? To nadzieja na zawojowanie tras azjatyckich (28-06-11, 11:00)
- W piątek Dreamliner wyląduje w Warszawie (23-06-11, 07:15)
- Grad: Pod koniec roku prywatyzacja LOT będzie zaawansowana (10-03-11, 14:05)
- Problemy LOT-u odbijają się na naszym lotnisku (09-03-11, 09:00)
- Morgan Stanley przedstawił plan prywatyzacji PLL LOT (01-03-11, 16:13)
- LOT przyjął nową strategię. Będą nowe samoloty i kierunki (28-02-11, 22:50)
- PiS oburzone reklamą LOT-u, chce dymisji prezesa firmy (23-02-11, 20:55)
- Do 2015 r. na liniach LOT-u Dreamlinery zastąpią 767 (25-06-11, 01:00)
- Koleje i linie lotnicze skazane na współpracę? (25-02-11, 07:00)
- PLL LOT S.A. zostały oficjalnie poinformowane o nowych terminach dostaw samolotów Boeing 787 Dreamliner - czytamy w dzisiejszym komunikacie prasowym LOT. - Zgodnie z informacją pierwszy egzemplarz Dreamliner'a zostanie przekazany polskiemu przewoźnikowi w kwietniu 2012 roku, a kolejne cztery egzemplarze trafią do PLL LOT w okresie od sierpnia do listopada 2012 roku - czytamy dalej.
- W świetle powyższych informacji oraz aktualnych umów na samoloty Boeing 767 PLL LOT opracowują program płynnej wymiany floty dalekiego zasięgu przy jednoczesnej realizacji planów rozwoju siatki połączeń dalekodystansowych do Azji i kontynuacji rejsów do Ameryki Północnej - pisze LOT w komunikacie. Jeszcze nie tak dawno mówiło się, że LOT może dostać pierwszą maszynę na początku 2012 r. Władze LOT liczyły, że przy takim harmonogramie uda im się otworzyć nowe azjatyckie połączenia w I kw. 2012 roku. LOT po dostawie nowych samolotów zamierza otworzyć połączenia azjatyckie. Mówi się m.in. o lotach do Pekinu, Szanghaju czy Tokio. Przewoźnik rozważa też loty do Bangkoku, Singapuru oraz Delhi.
Boeing 787 Dreamliner to samolot w połowie zbudowany z włókien sztucznych. Będzie pożerał 20 proc. mniej benzyny niż jego konkurenci. Wynik ten osiągnięto nie tylko dzięki lżejszej konstrukcji, ale też dzięki nowym silnikom, mniejszej wadze, nowym aplikacjom systemowym i nowoczesnej aerodynamice. Dzięki mocniejszemu kadłubowi okna będą większe o blisko 65 proc., a fotele będą najszerszymi ze stosowanych w przemyśle lotniczym (47 cm).
Do tej pory linie lotnicze z całego świata zamówiły już ponad 800 Dreamlinerów. Ale ich produkcja jest opóźniona o kilka lat z powodu problemów technicznych przy produkcji. Pierwszy lot testowy nowego samolotu odbył się pod koniec 2009 roku. Pod koniec lutego tego roku wykonano tysięczny lot testowy Dreamlinera.
- W świetle powyższych informacji oraz aktualnych umów na samoloty Boeing 767 PLL LOT opracowują program płynnej wymiany floty dalekiego zasięgu przy jednoczesnej realizacji planów rozwoju siatki połączeń dalekodystansowych do Azji i kontynuacji rejsów do Ameryki Północnej - pisze LOT w komunikacie. Jeszcze nie tak dawno mówiło się, że LOT może dostać pierwszą maszynę na początku 2012 r. Władze LOT liczyły, że przy takim harmonogramie uda im się otworzyć nowe azjatyckie połączenia w I kw. 2012 roku. LOT po dostawie nowych samolotów zamierza otworzyć połączenia azjatyckie. Mówi się m.in. o lotach do Pekinu, Szanghaju czy Tokio. Przewoźnik rozważa też loty do Bangkoku, Singapuru oraz Delhi.
Do tej pory linie lotnicze z całego świata zamówiły już ponad 800 Dreamlinerów. Ale ich produkcja jest opóźniona o kilka lat z powodu problemów technicznych przy produkcji. Pierwszy lot testowy nowego samolotu odbył się pod koniec 2009 roku. Pod koniec lutego tego roku wykonano tysięczny lot testowy Dreamlinera.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz