17 lipca 2011

Do 2015 roku rząd wyda 5 mld zł na rozbudowę lotnisk


Do 2015 roku rząd wyda 5 mld zł na rozbudowę lotnisk
kataza
27.06.2011aktualizacja: 2011-06-27 11:49


Budowa nowych terminali pasażerskich, rozbudowa dróg kołowania i płyt postojowych oraz modernizacja pasów startowych - to najważniejsze inwestycje realizowane obecnie na polskich lotniskach. Do 2015 r. koszt inwestycji wyniesie 5 mld zł.


Lotnisko Balice
Fot. Michał Łepecki / Agencja Gazeta
Lotnisko Balice

W trakcie modernizacji jest obecnie dziewięć lotnisk. Na największym - Lotnisku Chopina Warszawa - trwa budowa Terminalu 2 wraz infrastrukturą techniczną, a także modernizacja Terminalu 1 i nawierzchni lotniskowych. Nowe terminale powstają też w Gdańsku, Wrocławiu, Rzeszowie, Łodzi. W Krakowie i Bydgoszczy terminale są rozbudowywane. W tych wszystkich miastach, a także w Katowicach, Poznaniu, Szczecinie trwa modernizacja dróg kołowania, pasów startowych i miejsc postojowych. Powstają też dwa nowe porty lotnicze - w Modlinie pod Warszawą oraz w Świdniku pod Lublinem. Wartość wszystkich inwestycji wynosi blisko 5 mld zł, z czego jedna czwarta finansowana jest ze środków unijnych. Jak szacuje Urząd Lotnictwa Cywilnego, po rozbudowie lotniska będą mogły obsłużyć o 18 mln pasażerów więcej. Teraz jest 23 mln pasażerów rocznie. W 2015 roku ma to być 41 mln.

Do 2015 roku rząd wyda 5 mld zł na rozbudowę lotnisk


Do 2015 roku rząd wyda 5 mld zł na rozbudowę lotnisk
kataza
27.06.2011aktualizacja: 2011-06-27 11:49


Budowa nowych terminali pasażerskich, rozbudowa dróg kołowania i płyt postojowych oraz modernizacja pasów startowych - to najważniejsze inwestycje realizowane obecnie na polskich lotniskach. Do 2015 r. koszt inwestycji wyniesie 5 mld zł.


Lotnisko Balice
Fot. Michał Łepecki / Agencja Gazeta
Lotnisko Balice

W trakcie modernizacji jest obecnie dziewięć lotnisk. Na największym - Lotnisku Chopina Warszawa - trwa budowa Terminalu 2 wraz infrastrukturą techniczną, a także modernizacja Terminalu 1 i nawierzchni lotniskowych. Nowe terminale powstają też w Gdańsku, Wrocławiu, Rzeszowie, Łodzi. W Krakowie i Bydgoszczy terminale są rozbudowywane. W tych wszystkich miastach, a także w Katowicach, Poznaniu, Szczecinie trwa modernizacja dróg kołowania, pasów startowych i miejsc postojowych. Powstają też dwa nowe porty lotnicze - w Modlinie pod Warszawą oraz w Świdniku pod Lublinem. Wartość wszystkich inwestycji wynosi blisko 5 mld zł, z czego jedna czwarta finansowana jest ze środków unijnych. Jak szacuje Urząd Lotnictwa Cywilnego, po rozbudowie lotniska będą mogły obsłużyć o 18 mln pasażerów więcej. Teraz jest 23 mln pasażerów rocznie. W 2015 roku ma to być 41 mln.

Zmiany na warszawskim lotnisku







Zmiany na warszawskim lotnisku
syl, pap
10.07.2011aktualizacja: 2011-07-10 14:30


Prawdopodobnie już pod koniec lipca warszawskie lotnisko Chopina uruchomi pirsy: centralny i południowy. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji m.in. więcej bramek oraz rękawów, z których wchodzi się do samolotów - informuje rzecznik lotniska Przemysław Przybylski.


Lotnisko Chopina
Fot. Filip Klimaszewski / Agencja Gazeta
Lotnisko Chopina

Pirs jest przedłużeniem hali głównej terminalu lotniczego, od którego odchodzą tzw. rękawy - kryte przejścia z budynku do samolotów. - Pod koniec czerwca wysłaliśmy wniosek do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego o wydanie odpowiednich pozwoleń na oddanie pirsów do użytku. Uzyskaliśmy już inne wymagane pozwolenia, m.in. od straży pożarnej. Decyzja teraz należy do WINB, mamy nadzieję, że pod koniec lipca uda nam się wpuścić pierwszych pasażerów - powiedział Przybylski.

Jak wyjaśnił rzecznik, obecnie podróżni mogą oczekiwać na odloty samolotów w pirsie północnym. Po oddaniu pirsu południowego i centralnego linie lotnicze oraz pasażerowie będą mieli do dyspozycji 46 rękawów, czyli 31 więcej niż obecnie. Więcej - bo 46 - będzie również bramek. Teraz jest ich 27.



NWAI Dom Maklerski
Autoryzowany doradca dla emitentów na rynkach New Connect i Catalyst!
www.nwai.pl/
LG Cinema 3D
Telewizory 3D jak się patrzy. Wejdź i zobacz różnicę!
3djaksiepatrzy.pl
Karta Polbanku
Zyskaj zwrot 1% wszystkich swoich wydatków z kartą Polbanku. Zobacz:
www.polbank.pl
Gazeta Biznes
Ponieważ w okresie wakacyjnym na lotnisku panuje wzmożony ruch, władze portu liczą, że nowe pirsy pomogą go rozładować.

Ale to nie koniec zmian. Na lotnisku mają pojawić się nowe sklepy, restauracje, w tym pierwszy na lotnisku bar sushi. Dla osób palących papierosy zostanie postawiona specjalna kabina.

Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze", które zarządza warszawskim lotniskiem, w styczniu 2010 r. wybrało ofertę niemieckiego konsorcjum Hochtief na wybudowanie pirsu centralnego oraz dokończenie budowy pirsu południowego.

Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy oraz cargo. W 2010 r. z usług lotniska skorzystało ponad 8,7 mln pasażerów, co stanowiło blisko 43 proc. całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce. W ciągu roku w porcie wykonywanych jest prawie 140 tys. operacji lotniczych.

Zmiany na warszawskim lotnisku







Zmiany na warszawskim lotnisku
syl, pap
10.07.2011aktualizacja: 2011-07-10 14:30


Prawdopodobnie już pod koniec lipca warszawskie lotnisko Chopina uruchomi pirsy: centralny i południowy. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji m.in. więcej bramek oraz rękawów, z których wchodzi się do samolotów - informuje rzecznik lotniska Przemysław Przybylski.


Lotnisko Chopina
Fot. Filip Klimaszewski / Agencja Gazeta
Lotnisko Chopina

Pirs jest przedłużeniem hali głównej terminalu lotniczego, od którego odchodzą tzw. rękawy - kryte przejścia z budynku do samolotów. - Pod koniec czerwca wysłaliśmy wniosek do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego o wydanie odpowiednich pozwoleń na oddanie pirsów do użytku. Uzyskaliśmy już inne wymagane pozwolenia, m.in. od straży pożarnej. Decyzja teraz należy do WINB, mamy nadzieję, że pod koniec lipca uda nam się wpuścić pierwszych pasażerów - powiedział Przybylski.

Jak wyjaśnił rzecznik, obecnie podróżni mogą oczekiwać na odloty samolotów w pirsie północnym. Po oddaniu pirsu południowego i centralnego linie lotnicze oraz pasażerowie będą mieli do dyspozycji 46 rękawów, czyli 31 więcej niż obecnie. Więcej - bo 46 - będzie również bramek. Teraz jest ich 27.



NWAI Dom Maklerski
Autoryzowany doradca dla emitentów na rynkach New Connect i Catalyst!
www.nwai.pl/
LG Cinema 3D
Telewizory 3D jak się patrzy. Wejdź i zobacz różnicę!
3djaksiepatrzy.pl
Karta Polbanku
Zyskaj zwrot 1% wszystkich swoich wydatków z kartą Polbanku. Zobacz:
www.polbank.pl
Gazeta Biznes
Ponieważ w okresie wakacyjnym na lotnisku panuje wzmożony ruch, władze portu liczą, że nowe pirsy pomogą go rozładować.

Ale to nie koniec zmian. Na lotnisku mają pojawić się nowe sklepy, restauracje, w tym pierwszy na lotnisku bar sushi. Dla osób palących papierosy zostanie postawiona specjalna kabina.

Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze", które zarządza warszawskim lotniskiem, w styczniu 2010 r. wybrało ofertę niemieckiego konsorcjum Hochtief na wybudowanie pirsu centralnego oraz dokończenie budowy pirsu południowego.

Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy oraz cargo. W 2010 r. z usług lotniska skorzystało ponad 8,7 mln pasażerów, co stanowiło blisko 43 proc. całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce. W ciągu roku w porcie wykonywanych jest prawie 140 tys. operacji lotniczych.