14 września 2011

IV RAJD DZIENNIKARZY I PILOTÓW 1998 R. - OCZYMA ISTR. PIL. WALDEMARA MISZKURKI



Jasiu,
 
wpadłem na tą stronkę poinformowany przez kolegów, o Twojej nowej inicjatywie, znając Cię z wczesnych lat młodości kiedy razem szkoliliśmy się w Aeroklubie Wrocławskim ,ciekawy byłem ,cóż to nowego wymyśliłeś wierzyłem, że na pewno coś interesującego i się nie zawiodłem. Przeglądnąłem Twojego bloga w całości i zajęło mi to prawie całą noc wiem, że na bieżąco będziesz go dopieszczał, żeby był graficznie i funkcjonalnie dopracowany. W rozmowie telefonicznej powiedziałeś mi , że na razie traktujesz go jako notatnik. Jasiu, znamy już prawie pół wieku, ja byłem świadkiem na Twoim ślubie, przyjaźnimy się do dzisiaj. Pozwolę Sobie na pewne wynurzenia, co do skuteczności realizacji niezliczonych Twoich pomysłów. Ty zawsze znajdziesz sposób na przeskoczenie każdego problemu ,jaki Ci stanie na drodze. Twoje hasło zawsze pamiętam
"Pan Jan rzeczy nie możliwe załatwia od ręki, na cuda trochę trzeba poczekać", dla mnie w Twoim wydaniu to nie slogan. Ci co Cię znają mogą to potwierdzić. Opiszę tylko jedno Twoje sztandarowe przedsięwzięcie, choć znam, wiele innych także ciekawych. A była to impreza na niespotykaną dotąd skalę która się odbyła na lotnisku w Mirosławicach Aeroklubu Dolnośląskiego w dniach 30.04 - 03.05.1998 r. pod nazwą: 

"PAN JAN AIR SHOW"
którego częścią składową był:
IV DOLNOŚLĄSKI RAJD DZIENNIKARZY I PILOTÓW

 
impreza została zrobiona z niebywałym rozmachem, byłem zaproszony przez Ciebie jako gość - będąc atrakcją imprezy. Przyleciałem tym samym Antkiem którym obleciałem dookoła świata. Dolatując do lotniska patrząc z góry, własnym oczom nie dowierzałem, a było to w przeddzień rozpoczęcia imprezy. Organizacja perfekcyjna, w rządku na stojankach było ok. 50 samolotów, wielka scena estradowa, kilkanaście namiotów z gastronomią, część wystawiennicza wrocławskiego biznesu, zainstalowanych ponad 25 wielkich bilbordów z reklamami, stanowiska dla TV z wozem transmisyjnym do relacji na żywo, wielki parking dla samochodów, kilkanaście kontenerów na śmieci i tyleż samo przenośnych toalet, nagłośnienie, ponad 25 wielkich bilbordów . Wydałeś też piękny folder gdzie swoje reklamy umieściła w nim ponad setka firm wrocławskiego biznesu, mogę tak pisać, dalej detali organizacyjnych była masa. Krótko mówiąc Jasiu dopracował imprezę perfekcyjnie. Zakwaterował wszystkich zaproszonych gości, a było ich łącznie ponad 200 osób w Zajeździe przy lotnisku i w hotelu w Sobótce. Trener Kadry Narodowej Rajdowo Nawigacyjnej Andrzej Osowski, był odpowiedzialny na tej imprezie za organizację 

IV RAJDU DZIENNIKARZY I PILOTÓW

 
w którym brała udział cała kadra narodowa, dodam tylko, że już od kilkunastu lat są to najlepsi piloci na świecie. Zawody były otwarte dla wszystkich chętnych którzy chcieli wziąć udział w imprezie, łącznie w rajdzie wystartowało 50 załóg. Rajd miał nie tylko wymiar sportowy, ale wielki wymiar propagandowy, załogę stanowili pilot i dziennikarz z wszystkich rodzai mediów, radio, prasa, TV Bardzo znani dziennikarze z całej Polski. W imprezie na zaproszenia Jasia przyleciała na Extrach 300 kadrach akrobatów do udziału w pokazach lotniczych .Udział w pokazach także wzięli spadochroniarze, motolotniarze szybownicy, baloniarze, modelarze itd. Kilka Antków w tym mój woziło non stop pasażerów, świetna organizacja ich obsługi. Miałem okazje przyjrzeć się z bliska przez trzy dni temu świętu lotniczemu. Będąc przy Jasiu przez cały czas stałem się obserwatorem jego zmagań. Pokazy lotnicze na taką skalę są na ogół organizowane wspólnym wysiłkiem wojska, aeroklubów, stowarzyszeń. Nie znam żadnej imprezy na świecie zrobionej z takim rozmachem za prywatne pieniądze, Jasiu na to wyłożył własną kasę. Impreza trwała przez te trzy dni 24H/24H, ciekawostką było, że Jasiu uzyskał nawet zgodę na serwowanie alkoholu w trakcie trwania imprezy.
Z szacunków z powietrza wynika , że imprezę w czasie tych trzech dni odwiedziło ponad 150 tys. osób. Nawet pogoda Jasiowi dopisała wyśmienicie. Miejsca na parkingu było wypełnione po brzegi. Drogi dojazdowe z kierunku z Wrocławia do Mirosławic i z kierunku z Wałbrzycha były kompletnie zapchane samochodami. Świetnym pomysłem który zdał egzamin w praktyce była przemienna aktywność pokazów lotniczych i występów estradowych. Widz poddawany był mnóstwu atrakcji. Znakomitym spikerem imprezy był już Śp. red. lotniczy Henryk Pacha, nagłośnienie było na całym terenie przeznaczonym dla publiczności. Na estradzie produkowali się znani artyści. W nocy była dyskoteka do rana, znakomicie w tym czasie funkcjonowała gastronomia. Jasiu nawet przewidział wydzielony ogródek dla VIP-ów przez niego zaproszonych z parkingiem. Wielką sprawą dla Jasia było objęcie patronatem jego prywatnej imprezy przez ówczesnego dowódcę

ŚLĄSKIEGO OKRĘGU WOJSKOWEGO
Generała dywizji Janusza Ornatowskiego,

 
niebywałe, jak wielkie zaufanie miał do Jasia Pan Generał , przecież w razie klapy całego przedsięwzięcia wystawia Swój i wojska cały autorytet na szwank, mało tego Generał jeszcze włączył w to znakomite osobistości które były w Radzie Programowej Rajdu. Patronat medialny objęły media wrocławskie gazeta, radio TV. Znam wszystkie szczegóły i problemy z jakimi zmagał się Jasiu, byłem w tym czasie przy nim przez cztery dni. Postaram się opisać w jakich okolicznościach przyszło mu działać.
Otóż Jasiu, był jednym z twórców Aeroklubu Dolnośląskiego , pełnił przez okres czterech lat funkcję V-ce Prezesa i Dyrektora, jak można się domyśleć, był motorem wszelkich działań. Jak się wtedy latało za kadencji Jasia na Mirosławicach niech, się wypowiedzą inni koledzy. Ale wracając do rzeczy, Jasiu był organizatorem trzech poprzednich Rajdów wraz z kolegami z Zarządu firmowanymi przez Aeroklub. Gdy przyszło do organizacji IV Rajdu, Jasiu pomny złych doświadczeń we współpracy przy pracach nad poprzednimi Rajdami firmowanymi przez Aeroklub, odmówił swojego udziału w pracach nad IV Rajdem. Powodem jego decyzji była, źle układająca się współpraca z kolegami z Zarządu. Forsując swoje rozwiązania, musiał prowadzić ciągłe dyskusje z każdym z osobna i z wszystkimi naraz. Krótko mówiąc cała energia Jasia była marnotrawiona. Gdy przyszedł czas rozpoczęcia prac nad organizacja IV Rajdu Jasiu przekazał kolegom, że on może podjąć się organizacji IV Rajdu, ale w innej formule i na jego warunkach. Oczywistym było, że sprawa organizacji bez Jasia jest niewykonalna, albo będą marne efekty. Dowodem na to jest, że gdy Jasiu już zrezygnował z członkostwa w Aeroklubie Dolnośląskim organizację Rajdów zaprzestano. Oczekiwanie na następną edycję wśród pilotów było duże. Zakończając III Rajd, padły piękne słowa plany o rozpowszechnianiu idei itp Padło wspólne ustalenie , że spotykamy się za rok na IV Rajdzie. Cóż, Zarząd stanął pod ścianą , bo nie był w stanie podołać takiemu wyzwaniu bez udziału Jasia.

 
Ultimatum postawione przez Jasia było proste:

 
1. IV Rajd Jaś zorganizuje sam, za własne pieniądze i na własne ryzyko
2. IV Rajd zrobi pod własnym szyldem
3. Rajd odbędzie się bez udziału Aeroklubu Dolnośląskiego w jakiejkolwiek formie.
Jasiu powiedział , albo tu i teraz się dogadamy co do IV Rajdu, albo ja wychodzę i bawcie się sami.
Wiecie jak było stanowisko Zarządu - dobrze zgadzamy się na te warunki, ale musisz nam zapłacić !!!
Pytanie za co?
Nie dość że robi Rajd, ponosi wszelkie koszty i jeszcze ma płacić, Aeroklubowi który zakładał, był motorem jego bieżącego funkcjonowania i teraz "Zarząd" wystawia mu rachunek!!!
Nie jestem pewny, ale z częstych rozmów z Jasiem wypytywałem go o różne szczegóły, padła chyba kwota 50.000 zł, jak dobrze pamiętam którą Zarząd chciał od Jasia
Po krótkich negocjacjach, Jasiu jak zawsze decyzje podejmuje szybko, stanęło na 20.000 zł
Przy którymś naszym spotkaniu, zapytałem go, po co w ogóle zapłaciłeś, no bo i za co?
Jasiu mi odpowiedział, wiesz Waldek zgodziłem się, zapłacić żeby się "odpierdolili" i dali mi spokojnie działać.
I tu się Jasiu, przeliczył, wręcz przeciwnie za te pieniądze spokoju sobie nie kupił,o czym napiszę dalej. Często go podpytywałem telefonicznie jak idzie robota, czy aby nie za dużo wziął na swoje barki, odpowiedzi były krótkie, wiesz Waldek, sprawy z organizacja idą bez problemów dobrałem świetną ekipę, ale tylko Ci powiem tyle i wszystko zrozumiesz.

Waldek,
 
"karawana musi zapier****ć dalej, a psy niech sobie szczekają, jak się tylko karawana zatrzyma, to jest po mnie"

Ustalenia te zostały szybko spisane w formie umowy, no i oczywiście Zarząd, nie omieszkał dodać punktu, że on nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu poczynań Jasia .
Do tego zastrzeżenia akurat Jasiu nie miał żadnych obiekcji , bo oczywistym dla niego było, że ponosi odpowiedzialność za to co robi. Ustalenia te zostały spisane w formie umowy. Jedynym wkładem Aeroklubu Dolnośląskiego w to przedsięwzięcie, było udostępnienie lotniska na Mirosławicach, które jest własnością gminy.
Ale wracając do kulisów i problemów które musiał pokonywać na co dzień Jasiu. W początkowej fazie miejscem pracy była salka na Mirosławicach, ale atmosfera i upierdliwość Zarządu była tak wielka, a to z powodu, że Zarząd odcięty był od wszelkich informacji. Sprawy z organizacją samego
IV Rajdu dla Jasia było czystą przyjemnością roboty szły sprawnie jak po sznurku. Każdy odpowiadał tam za swoją działkę, a Jasiu to koordynował. Natomiast na Mirosławicach nie dało się już pracować, był ciągle nagabywany przez Zarząd pytaniami w sprawach IV Rajdu. Jasiu mocno się wkurwił i przeniósł sztab organizacyjny do swojego Domu Handlowego "Odra", we Wrocławiu, gdzie zapewnił spokój i komfortowe warunki do pracy. Do Jasia dochodziły informacje od lotników że, tak nie może być, że on cały prestiż Aeroklubu wystawia na szwank..itd Zapomnieli już na jakich warunkach zgodzili się, aby ten IV Rajd miał się odbyć! No i stało się, Zarząd międzyczasie nie próżnował, poleciał do Generała na skargę, że oni nic nie wiedzą co się dzieje, że grozi to totalną klapą itp. Jasiu, otrzymał telefon od Generała, w formie rozmowy służbowej co źle wróżyło, wzywający Jasia do Dowództwa Okręgu na spotkanie z Zarządem. Jasiu wiedział, że losy tego spotkania będą decydujące, jeśli Generał wycofa Patronat, to może spodziewać się następnego ruchu ze strony Zarządu który zerwie z nim umowę. To już nie były żarty!!! 

Grupa kolesi, którzy nigdy nie zarobili złotówki pracując własny rachunek wystawia Jasia na totalne bankructwo.

 
Jasiu już był powiązany umowami, pieniądze i to duże poszły w ruch. Mało tego oprócz padaczki finansowej poszła by wieść, ze Jasiu zawalił całą imprezę, a o tym lotem błyskawicy dowiedziała by się cała Lotnicza Polska. Jasiu byłby niewiarygodny w biznesie lotniczym. 

Czy Ci ludzie z "Zarządu"

zdawali sobie sprawę, co czynili, mam nadzieję, że nie robili tego z premedytacji , tylko ze zwykłej głupoty, ale może się mylę?

 
Spotkanie u Generała to było być, albo nie być Jasia w sensie finansowym i lotniczym
Sztab Jasia pracował całą noc, żeby być gotowy na rano na spotkanie u Generała ,zabrali ze sobą kilka segregatorów dokumentacji, umów, potwierdzeń wpłat itd. Jasiu ustalił strategię tego spotkania.
Za sprawy lotnicze odpowiadał instr. pil. Jacek Dziedzio (Jacka wszyscy w Polsce znają świetny pilot i człowiek), za prowadzenie i obsługę administracyjną , dokumentacyjną odpowiadał Dyrektor Biura Rajdu Pan Haber (imię zapomniałem znany ze swojej skrupulatności, wieloletni Dyrektor dużej firmy budowlanej we Wrocławiu), za kontakt z mediami odpowiadał red, Henryk Pacha (autor dziennikarstwa lotniczego w TV), za część artystyczną, red. Monika Klubińska (organizatorka festiwalów Vratislavia Cantans, na co dzień red. w Polskim Radiu) , za reklamę i opracowania graficzne Pani Czujowska (imię zapomniałem). Z relacji nie tylko Jasia, znam szczegóły tego spotkania.
A wyglądało mniej więcej tak :
Pan Generał zaprosił wszystkich do sali zebrań, usiadł na końcu stołu, po jednej stronie stołu siedział Zarząd w liczbie czterech osób, po drugiej stronie ekipa Jasia w składzie wyżej wymienionym, ekipa Jasia na stole położyła kilka segregatorów dokumentacji, natomiast po stronie Zarządu stół był pusty.
Generał zaczął służbowo,
Panowie z Zarządu ( tj. dwóch wojskowych, jeden policjant, jeden cywil, no Jasiu ,też był w tym czasie w zarządzie pełnił funkcję V-ce Prezesa i Dyrektora Aeroklubu, tym razem siedział po przeciwnej stronie) prosiliście mnie o zorganizowanie tego spotkania słucham Was.
Zaczął Prezes Aeroklubu Dolnośląskiego ,
podnosząc wcześniej przytoczone zarzuty i tak po kolei, każdy z członków Zarzadu same dyrdymały nic merytorycznego.
Pan Generał, Jasiu co ty na to?
Jasiu odpowiedział, że nie ma się do czego odnieść,
Jasiu, ale pozwoli Pan Generał, że przedstawię skład mego sztabu organizacyjnego i kto za co odpowiada. na to Generał świetnie, po tej krótkiej prezentacji, Jasiu zaproponował Panu Generałowi konwencje rozmowy na swoich warunkach wg. wcześniej opracowanej strategii
i mówi ,Panie Generale oczekuję pytań dotyczących wątpliwości które kolegom się nasuwają w związku z organizacją IV Rajdu, jestem do ich dyspozycji:
Generał po to właśnie, się tu spotkaliśmy Panowie z Zarządu, proszę o wszelkie pytania dotyczące Rajdu ,
(strategia spotkania na warunkach Jasia zaczęła funkcjonować. Jednym z punktów strategi było, żeby Jasiu jak najmniej mówił i rozdawał piłki zachowując się jak "Generał w cywilu" udzielając głosu członkom swojej ekipy).
Zaczął Prezes Zarządu Aeroklubu Dolnośląskiego z pytaniem jak wyglądają prace?
Jasiu, na to Pan Generał pozwoli, że w tej sprawie, wypowie się Pan Haber który, zacznie najpierw od przybliżenia mojej koncepcji realizacji IV Rajdu. Haber zabrał głos w końcu wieloletni Dyrektor dużej firmy, często zabierał głos na różnych spotkaniach, spokojnie i rzeczowo przedstawił całą koncepcję Jasia, którą już opisałem wcześniej widząc Mirosławice z powietrza.
Skala przedsięwzięcia zrobiła na wszystkich wrażenie. Następną wątpliwość jaką podjął Zarząd, była następująca , skoro impreza jest tak wielka i robiona z takim rozmachem to dlaczego na 10 dni przed rozpoczęciem IV Rajdu nic się na lotnisku się nie dzieje?
Jasiu na to Pan Generał pozwoli, że na to pytanie odpowiedzą po kolei członkowie mego sztabu, zacznie najpierw Pan Haber zabrał znów głos, spokojnie i rzeczowo mówi. Panie Generale z dziesiątkami kontrahentów jesteśmy związani umowami są wpłacone zaliczki i teraz prace będą się odbywały na lotnisku wg. ściśle ustalonego harmonogramu, zaczną się instalować wszelkie ekipy, mam na potwierdzenie mych słów ze Sobą stosowne dokumenty, umowy, przedpłaty itp służę są do wglądu. Haber skończył zapadło milczenie.
Generał do Jasia, może ty masz coś do dodania Jasiu, tak Panie Generale, pozwoli Pan, że w kolejności każdy z pozostałych członków ekipy przedstawi stan prac za które odpowiada.
Poszło dalej gładko, jak po sznurku Jasiu tylko obserwował twarz Generała zapadło milczenie i po chwili zabrał głos Generał, Panowie z Zarządu, te spotkanie odbyło się na Waszą prośbę , moje stanowisko jest jasne i krótkie po zapoznaniu się ze sprawozdaniem przygotowanym przez Jasia jestem spokojny o imprezę krótko mówiąc 

czego chcecie od Jasia dajcie mu działać!
Generał podtrzymał Patronat nad organizacją IV Rajdu przez Jasia

Relacja tą ze spotkania znam nie tylko z ust Jasia, jest wielce prawdopodobna, o czym świadczy fakt, że jednak Pan Generał nie wycofał się z Patronatu najlepiej jakby o tym poświadczył sam
Pan Generał Jasiu na tym spotkaniu znokautował Zarząd, a miało być odwrotnie. Nie chcę już dalej ciągnąć tego tematu, były podejmowane jeszcze inne działania poniżej pasa wzgl. Jasia podczas trwania Rajdu. Najlepiej o tych sprawach są poinformowani członkowie sztabu organizacyjnego IV Rajdu.
Mam jeszcze jedną kwestię która bardzo mocno mnie dotknęła, została mi ona przekazana w bezpośredniej rozmowie pod nieobecność Jasia ,gdy byłem we Wrocławiu, a przekazana z ust jego żony: otóż telefonicznie została wezwana w trybie nagłym do przyjazdu na lotnisko, bo jest z Jasiem bardzo źle. Wszystko rzuciła zorganizowała błyskawicznie transport i po 15 min. była już na Mirosławicach, na własne oczy widziała jak Jasiu był ładowany do karetki która natychmiast na sygnale odjechała do szpitala we Wrocławiu , był w stanie totalnego fizycznego wyczerpania. Biegała po lotnisku szukając"przyjaciół", Jasia, których zawsze pełno było przy nim, a w takiej chwili nie było nikogo, chciała więcej informacji zebrać o Jasiu, bo przez ostatnie kilka dni, spał na lotnisku miała z nim kontakt tylko telefoniczny. Znalazła w końcu całą ekipę z "Zarządu przyjaciół" Jasia, jak pili wódę, byli w znakomitych nastrojach, gdy ja w tym czasie pogrążona byłam w smutku. Weszłam do środka i nic z tego nie rozumiałam przecież przed chwilą Jasia z lotniska zabrała karetka , a ich przy tym nie było. Waldek ,wiem, że Jasiu był dla nich gotowy do największych poświęceń nie dał na nich marnego słowa powiedzieć, chcę Ci jeszcze dodać, że pili wódkę Jasia mieliśmy wtedy dwie duże hurtownie alkoholowe i sieć sklepów spożywczych. Jasiu dbał o to, żeby był na wszelki wypadek zawsze był zapasik na lotnisku, potrzebny do załatwiania spraw lotniczych.
Waldek, ja od płaczu nie mogę się powstrzymać już od pełnego tygodnia. W starciu z lotnictwem jestem na przegranej pozycji, chcę Ci też powiedzieć, że miałam okazję poznać to Jasia "lotnicze towarzystwo," rzadko bywałam na różnorakich imprezach, ale intuicja mi podpowiadała, że to się może skończyć źle dla Jasia. Oni wszyscy razem i każdy z osobna na nim żyrowali. już nawet bez najmniejszego skrępowania, oczywistym stało się , że był płatnikiem wszelkiego rodzaju zobowiązań Aeroklubowych, tych oficjalnych i tych nie księgowanych. Waldek, znasz Jasia , on zawsze pierwszy wkłada rękę do kieszeni i płaci rachunki. Jasiu wyciął z życiorysu cztery lata, firma w tym czasie była puszczona samopas, życie rodzinne na tym bardzo ucierpiało, nie mówiąc o finansach, ale najważniejsze zapłacił tą przygodę z "przyjaciółmi" zdrowiem.

Sprawa wyżej opisana nurtowała mnie od lat, ale przyszedł moment i dojrzałem niech cała Lotnicza Polska się dowie prawdy o tej historii z Jasiem, miałem szereg wątpliwości, żeby publiczne zabrać głos w tej sprawie, ale męska decyzję podjąłęm, siadłem do komputera i zacząłem pisać ten tekst. Nie będę ukrywał, że w podjęciu tej decyzji pomógł mi wpis Heberta Majnusza, on już z chwilą otworzenia tego blogu położył na szalę cały swój autorytet i wpisał się jako pierwszy. Warto to przeczytać znajduje się na stronce, "Witam miłośników lotnictwa" 

IV RAJD SKOŃCZYŁ SIĘ WIELKIM OSOBISTYM I ORGANIZACYJNYM SUKCESEM JASIA, BEZCZELNOŚCIĄ TRUDNĄ DO WYRAŻENIA, KOLEGÓW Z "ZARZĄDU" AEROKLUBU DOLNOŚLĄSKIEGO,
BYŁO WYDANIE WŁASNEGO FOLDERU O IV RAJDZIE I JEGO ROZPOWSZECHNIANIE, GDZIE NIE MA NAWET WZMIANCE O JASIU. Z TREŚCI FOLDERU WYNIKA, ŻE ORGANIZATOREM BYŁ AEROKLUB DOLNOŚLĄSKI, PRZYPISUJECIE SOBIE SAME ZASZCZYTY NA JASIA DUPIE.
KOLEDZY Z "ZARZĄDU" AEROKLUBU DOLNOŚLĄSKIEGO, TO CO Z JASIEM ZROBILIŚCIE
PO PROSTU ZABRAKŁO MI SŁÓW ABYM, MÓGŁ TO KRÓTKO WYRAZIĆ
I JA Z IMIENIA I NAZWISKA WALDEMAR MISZKURKA WAM TO MÓWIĘ.
WIEM, ŻE MOJE ZDANIE PODZIELAJĄ ,TAKŻE INNI KOLEDZY NAZYWAJĄ TO SŁOWAMI KTÓRE NIE BĘDĘ TU PRZYTACZAŁ ZNAJĄ RÓWNIEŻ DOBRZE TĄ SYTUACJĘ.
 
Te moje powyższe wynurzenia nie bez przyczyny piszę w tym miejscu, niech koledzy lotnicy zobaczą jakim świetnym lotnikiem i biznesmenem , organizatorem jest Jasiu. warto włączyć się w to lotnicze przedsięwzięcie jest to tylko kwestia czasu i zebrania odpowiedniej ilości ciekawego materiału. Ja sam znam dużo ciekawych zdarzeń i ciężko mi siąść do pióra i coś napisać. . Wydanie mojej książki lotu Antkiem dookoła świata przekładam z roku na rok.
Pisząc ten tekst włożyłem w niego masę wysiłku i czasu, moje pióro jest jeszcze ociężałe.

Koleżanki i Koledzy włączmy się w tą inicjatywę Jasia
"HUMOR LOTNICZY, NIEZWYKŁE HISTORIE"

i zaręczam kolegów, że powstanie z tego piękna publikacja.
Ps. Lot dookoła świata miałem wykonać z Jasiem, lecz on niestety musiał pilnować interesu, zatrudniał w tym czasie ponad setkę ludzi, odpowiedział mi tylko Waldek jak z Tobą polecę to nie będę miał do czego wracać


Waldemar Miszkurka
Rzeszów dnia 08.09.2011r
.....................................................................................................................................................................
.
JAK ZAMIEŚCIĆ KOMENTARZ,  ZAPYTANIE, ... KROK PO KROKU:
  1. W okienku na samym dole strony Prześlij komentarz jako:
  2. Dokonaj stosownego wpisu dotyczącego tekstu na stronie
  3. Wybierz wyróżnik (strzałka w dół, otworzy się okienko) Anonimowy
  4. Kliknij na Podgląd tekstu (możesz dokonać poprawek)
  5. Kliknij Zamieść komentarz
  6. Uwaga: proszę podpisać się z imienia nazwiska, bądź tzw. ksywą
Ps. Dziękuję za dokonanie wpisu


KLUB SENIORÓW LOTNICTWA - REFERENCJE DLA JASIA



KOLEŻANKI I KOLEDZY,

zwracam się do Was w tym miejscu nie bez przyczyny, zapoznając się z tą inicjatywą czuję się zobowiązany do wsparcia tego świetnego pomysłu. Jasiu jest naszym członkiem Klubu Seniorów Lotnictwa, czynię ten wpis nijako z obowiązku. Jasia znam od dziecka, gdy był chłopcem i już wieku 13 lat przebywał na lotnisku całymi dniami, pierwszy przychodził i ostatni wychodził. Tajemnicą do dziś, jest jak on to godził z obowiązkami szkolnymi. Znając go i na to znalazł sposób w każdym bądź razie przechodził z klasy do klasy. Raz nawet byłem wezwany przez Dyrektora Technikum Chemicznego do którego uczęszczał, nauczycielki skarżyły się na niego, że zawsze siedzi przy oknie i obserwuje chmury. Często przychodzi nie przygotowany, tylko z chemii i z przedmiotów pokrewnych miał bardzo dobre oceny.
Był sprawcą wielu "awarii" w szkole, które eliminowały uczęszczanie do szkoły nawet przez okres trzech dni . Infekował powietrze w szkole bardzo mocnym i uciążliwym gazem tzw. siarkowodorem o zapachu zgniłych jaj. Szkołę trzeba był zamknąć i wietrzyć. Jasiu w ten sposób wygospodarowany czas poświęcał na latanie. W szkole podstawowej jego pasją była chemia, jak poszedł do Technikum Chemicznego, to wcale jej już nie musiał się uczyć. Czas przeznaczony na naukę był wtedy kiedy uczniowie ustawiali się w kolejce przed wejściem do klasy i w czasie sprawdzania listy obecności.
Jednym z wielu momentów które warto przytoczyć było przepchanie Jasia przez badania lotniczo -lekarskie. Otóż przyszedł upragniony czas 15 lat kiedy mogliśmy zapisać go na szkolenie szybowcowe, dostał skierowanie z Aeroklubu na badania, pamiętam,jego tragedię jaką Jasiu przeżywał, orzeczenie Komisji Lotniczo - Lekarskiej nie dopuściło go do szkolenia - powód Jasiu w tym czasie miał tylko 153 cm wzrostu, a wymagane było 157 cm. Ze łzami w oczach szukał ratunku wśród starszych pilotów. Mimo interwencji mojej jako Prezesa Aeroklubu Wrocławskiego, wielu kolegów, w tym Tadzia Skałackiego, Stasia Maksymowicza. Zdzicha Majewskiego, Stefana Różyckiego i innych - GOBL nie zmienił stanowiska.
Sprawę załatwił w końcu Józiu Bujak z wykształcenia lekarz. Józiu, jak tylko się o tym dowiedział, wziął Jasia z lotniska za rękę i mówi jedziemy do GOBL, "ja im k***a zrobię cyrk, tym kut***m w białych kitlach". Na portierni w szatni założył biały fartuch i latał po gabinetach, krzycząc jest pilna sprawa, czekam na kolegów u okulisty. Lekarze GOBL, jak porażeni prądem wszyscy bez zwłoki zameldowali się na Józia konsylium lekarskie. Jasiu nasłuchiwał pod drzwiami, słychać było tylko monolog Józia - kto poznał Józia osobiście, może sobie wyobrazić jaką wodę z mózgu im zrobił, kolegom po fachu. Stanęło na tym, że wyjął świstek papieru i napisał krótko:
Ja niżej podpisany, instr. pil. I klasy, lekarz medycyny, oświadczam, że Jasiu Mikołajczyk wkrótce urośnie do wymaganego wzrostu 157 cm. Przybił pieczątkę lekarską i się podpisał.
A teraz Panowie, czekam na orzeczenie dopuszczające Jasia do szkolenia. Nie trwało dłużej jak 10 min. i wręczono mu orzeczenie dopuszczające Jasia do lotów. Części zdarzeń opisanych byłem Świadkiem, pozostałe znam z relacji kolegów.
Jeszcze pozwolę sobie przytoczyć jedno zdarzenie, związane z Jasiem które utkwiło mi głęboko w pamięci. Zgłosił się do mnie Jasiu i mówi, że ma osobista prośbę, to jest jego być, albo nie być lotniczego latania. Pokazał mi wezwanie na Komisję Wojskową gdzie spodziewał się otrzymania biletu do jednostki wojskowej celem odbycia służby. Błagał o pomoc. Z mojej strony nie było problemu, żeby odmówić Jasiowi pomocy. Nie namyślając się i nie szukając żadnych przełożeń, postanowiłem pojechać na tą Komisję. Ubrałem białą koszulę, galowy lotniczy mundur i stanąłem przed drzwiami. Od oczekujących dowiedziałem się, że Jasiu jest już w środku. Nie namyślając się zapukałem i mówię przepraszam szanowną Komisję, ale ja w sprawie tego młodego człowieka, chciałem z Państwem porozmawiać, ale bez jego udziału. Chcę dodać, że Jasiu przed Komisją stał nago, takie wtedy były w wojsku zwyczaje. Moimi argumentami, było to, że Jasiu jest świetnie zapowiadającym się pilotem, członkiem szybowcowej kadry narodowej i w tym czasie powołanie go do wojska złamie mu całkowicie karierę lotniczą. Panowie przychodzę do Was jak wojskowy do wojskowego, zamiast szukać kontaktów "po linii" przychodzę osobiście.
Dajcie temu młodemu człowiekowi choćby odroczenie. Po krótkiej konsultacji zapadła decyzja pozytywna dla Jasia -odroczenie na rok. Z tego co wiem, Jasiu w wojsku nigdy nie był. Pod drzwiami czekał na mnie trzymając kciuki za powodzenie mojej interwencji.
Wziął mnie na stronę i łamiącym się głosem powiedział, Panie Pułkowniku jestem wiecznym Pana dłużnikiem, zawsze w każdej sytuacji może Pan na mnie liczyć.
I tak oto zaskarbiłem Sobie u Jasia dozgonną wdzięczność.
Nie ukrywam, że z osobą Jasia wiążemy pewne nadzieje związane z realizacją zadań statutowych klubu.

Koleżanki i koledzy,

zwracam się do Was z apelem, abyście w swoich środowiskach dotarli do kolegów Seniorów, dzisiaj są to często osoby, schorowane, nie umiejące poruszyć się w internecie, oni mogą bardzo jakże piękną inicjatywę

pt. HUMOR LOTNICZY, NIEZWYKŁE HISTORIE
bardzo wzbogacić

Za Zarząd Klubu Seniorów Lotnictwa - Wrocław
Prezes
Płk. instr. pil. Antoni Chojcan
Wrocław dnia 07.08.2011r.
..........................................................................................................................................................................................................................
  
JAK ZAMIEŚCIĆ KOMENTARZ,  ZAPYTANIE, ... KROK PO KROKU:
  1. W okienku na samym dole strony Prześlij komentarz jako:
  2. Dokonaj stosownego wpisu dotyczącego tekstu na stronie
  3. Wybierz wyróżnik (strzałka w dół, otworzy się okienko) Anonimowy
  4. Kliknij na Podgląd tekstu (możesz dokonać poprawek)
  5. Kliknij Zamieść komentarz
  6. Uwaga: proszę podpisać się z imienia nazwiska, bądź tzw. ksywą
Ps. Dziękuję za dokonanie wpisu