17 lutego 2011

PAN JASIU I POLITYKA GALERIA ZDJĘĆ ''BEZ KOMENTARZA''



PAN JASIU I POLITYKA
Galeria Zdjęć
"bez komentarza"
...............................................................................................................

JAK ZAMIEŚCIĆ KOMENTARZ, ZAPYTANIE, ...  KROK PO KROKU:
  1. W okienku na samym dole strony Prześlij komentarz jako:
  2. Dokonaj stosownego wpisu dotyczącego tekstu na stronie
  3. Wybierz wyróżnik (strzałka w dół, otworzy się okienko) Anonimowy
  4. Kliknij na Podgląd tekstu (możesz dokonać poprawek)
  5. Kliknij Zamieść komentarz
  6. Uwaga: proszę podpisać się z imienia nazwiska, bądź tzw. ksywą
Ps. Dziękuję za dokonanie wpisu
......................................................................................................................................................................






16 lutego 2011

KLUB SENIORÓW LOTNICTWA - PODZIĘKOWANIE DLA PANA JÓZEFA KRUPY strona 3



PODZIĘKOWANIE

W IMIENIU
WROCŁAWSKIEGO KLUBU SENIORÓW LOTNICTWA

PRAGNĘ PODZIĘKOWAĆ

PANU JÓZEFOWI KRUPIE

ZA WYKONANIE OKOLICZNOŚCIOWYCH

MEDALI Z OKAZJI

100 - LECIA LOTNICTWA CYWILNEGO
I
100 - LECIA LOTNISKA NA GĄDOWIE WE WROCŁAWIU

MEDALE SĄ WYKONANE BARDZO FACHOWO
 I SĄ ZNAKOMICIE ODBIERANE PRZEZ ODZNACZONYCH


Z UPOWAŻNIENIA
PREZESA WROCŁAWSKIEGO KLUBU SENIORÓW LOTNICTWA

PŁK. ANTONIEGO CHOJCANA

JASIU MIKOŁAJCZYK


PS. MEDALE WYKONUJE:

WYRÓB PAMIĄTEK
JÓZEF KRUPA
UL. ZIELONEGO DĘBU 5
51-621 WROCŁAW
TEL. 71 348-61-54
.....................................................................................................................................................................

JAK ZAMIEŚCIĆ KOMENTARZ, ZAPYTANIE, ... KROK PO KROKU:
  1. W okienku na samym dole strony Prześlij komentarz jako:
  2. Dokonaj stosownego wpisu dotyczącego tekstu na stronie
  3. Wybierz wyróżnik (strzałka w dół, otworzy się okienko) Anonimowy
  4. Kliknij na Podgląd tekstu (możesz dokonać poprawek)
  5. Kliknij Zamieść komentarz
  6. Uwaga: proszę podpisać się z imienia nazwiska, bądź tzw. ksywą
Ps. Dziękuję za dokonanie wpisu

PORT LOTNICZY WROCŁAW - Kawa i obiad z widokiem na samoloty

Kawa i obiad z widokiem na samoloty

Pierwsi najemc-y lokali gastronomicznych w nowym terminalu wybrani! Wrocławskie lotnisko zdecydowało, kto poprowadzi dwie restauracje, kawiarnię i pub. Przed nami wybór najemcy podniebnej kawiarni oraz sklepów w strefie wolnocłowej.


Już wiadomo, kto nam poda obiad w nowym terminalu wrocławskiego lotniska. Na parterze obiektu w strefie ogólnodostępnej restaurację o powierzchni ok. 650 mkw. prowadzić będzie firma Restauracje Krawczyk. Wrocławska sieć gastronomiczna posiada już podobne punkty na lotniskach w Warszawie, Poznaniu i Katowicach.


Na poziomie 0 nowego terminalu powstanie też kawiarnia, którą ozdobi szyld Coffeeheaven, do której należy aż 70 podobnych lokali w całej Polsce. Na wrocławskim lotnisku zagospodaruje ok. 120 mkw. Trzecim lokalem gastronomicznym w strefie ogólnodostępnej będzie Sky Bar - pub oferujący szeroką gamę przekąsek, napojów alkoholowych i bezalkoholowych.


W strefie dostępnej dla odlatujących, pasażerowie będą mieli do dyspozycji kolejną restaurację. Wrocławskie lotnisko zdecydowało, że powstanie tam Flying Bistro. To marka popularnych restauracji lotniskowych, należąca do spółki HDS Polska, wchodzącej w skład grupy Lagardere Services, która zarządza siecią sklepów na lotniskach, dworcach kolejowych i stacjach metra.


Przed portem lotniczym wybór najemcy podniebnej kawiarni na poziomie 2. - Ogłosiliśmy przetarg i czekamy na pomysły na zagospodarowanie tej wyjątkowej przestrzeni - mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Portu Lotniczego Wrocław. Kawiarnia powstanie na tarasie widokowym, z którego będzie można podziwiać startujące samoloty.


W toku jest konkurs na wynajem dwóch sklepów w strefie wolnocłowej. Łączna powierzchnia lokali wyniesie 560 mkw. Oferty złożyły cztery duże firmy specjalizujące się w tego typu działalności: Aelia, Baltona, Heinemann i Inflight Service. Heinemann to znany i sprawdzony hurtownik, który zarządza ok. 50 sklepami w strefach wolnocłowych w Europie. Aelia to z kolei członek grupy Lagardere Services, tej samej, z którą lotnisko współpracuje przy okazji Flying Bistro. Inflight Service to skandynawska firma, która na europejskich lotniskach prowadzi 14 sklepów znanych pod szyldem EuroShop. Baltona to rodzima marka obecnie należąca do grupy Flemingo International. Lotnisko otrzymało od wszystkich zainteresowanych firm oferty bardzo wysokiej jakości i niebawem dowiemy się, która z nich okazała się najlepsza.


W przyszłym tygodniu zostanie ogłoszony konkurs na zagospodarowanie pozostałych powierzchni handlowych w strefie ogólnodostępnej i wolnocłowej. W strefach ogólnodostępnych i po odprawie powstaną saloniki prasowe, punkty z pamiątkami, sklepiki wielobranżowe.

 

Nowy kopiec papieski

Nowy kopiec papieski

14:25, 26.01.2011

Jest szansa, że piątego czerwca, w dwudziestą rocznicę wizyty papieża Jana Pawła II na białostockich Krywlanach, gotowy będzie nowy kopiec papieski.

fot. arch.
fot. arch.

Wyślij znajomym   Więcej


Na kopcu ma powstać kapliczka. Wokół - ogrodzenie z dużych kamieni, stanowiące paciorki różańca. Miasto chciało też na szczycie kopca ustawić wysoki krzyż, ale to wzbudziło obawy lotników. - Obawiamy się, jak to wpłynie chociażby na sytuacje awaryjne czy lądowanie statku powietrznego czy też niezbyt wprawnych skoczków spadochronowych. To jest obiekt, który będzie wprost przy granicy lotniska – powiedział Henryk Sosnowski, dyrektor Aeroklubu Białostockiego.

Miasto doszło jednak do porozumienia z Aeroklubem Polskim. Krzyż będzie ustawiany na kopcu tylko podczas uroczystości. Aeroklub złożył do Urzędu Lotnictwa Cywilnego wniosek o aktualizację dokumentacji nowego pasa startowego. Decyzja urzędu powinna pojawić się w ciągu najbliższych tygodni. - Jeżeli Urząd Lotnictwa Cywilnego poszedłby nam na rękę i te wszystkie, najpierw zgodę, potem ustalenie warunków zabudowy by nam uzgodnił, przekazał to jesteśmy w stanie zdążyć na uroczystości 6 czerwca – powiedział Andrzej Karolski z Urzędu Miejskiego w Białymstoku.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to budowa nowego kopca papieskiego zacznie się pod koniec marca i potrwa dwa miesiące. Koszt tegorocznego etapu inwestycji to 600 tysięcy złotych.

Mieszkańcy Białegostoku chcą takiego upamiętnienia. - Warto, warto. Ojciec Święty nas odwiedzał w tym miejscu, a zawsze uważaliśmy go za świętego i tam jest przestrzeń, tam powietrze – uważa Irena Nowaczewska. Ale mają też wątpliwości, czy możliwe będzie dbanie o porządek w tym miejscu. - Tego nie będzie sposób upilnować przez całe tygodnie, całe miesiące. Wtedy, kiedy nic nie odbywa się tam to wiadomo, kto tam będzie chodził i co tam będzie się działo – mówi Zofia Zubowicz.

Urzędnicy uspokajają. Projekt kopca przewiduje monitoring i ogrodzenie. Miasto liczy też na to, że do wyświęconego miejsca sami białostoczanie będą podchodzić z większym szacunkiem, niż do pozostałości po dawnym papieskim ołtarzu.

Urszula Boublej, Obiektyw

Robot za 700 tys. rozbroi bombę na lotnisku

Robot za 700 tys. rozbroi bombę na lotnisku

19:58, 15.02.2011

Kosztował 700 tys. zł, ma kilka kamer, może pracować w ciemnościach, a jego najważniejszym zadaniem jest ochrona lotniska. Regionalny Port Lotniczy w Bydgoszczy ma od dziś nowego, nieustraszonego pracownika. Robot pirotechniczny zapewni pasażerom większe bezpieczeństwo.

Ten robot pomaga od dziś w pracy służbom na bydgoskim lotnisku
Ten robot pomaga od dziś w pracy służbom na bydgoskim lotnisku

Wyślij znajomym   Więcej


Ten specjalista od pirotechniki to najdroższy pracownik w historii bydgoskiego lotniska, ale nie trzeba będzie płacić mu pensji. Robot porusza się na gąsienicach, niestraszne mu terenowe przeszkody, schody i wzniesienia i przede wszystkim niebezpieczeństwa. - Robocik ma swoje zasilanie. Jedna bateria starcza na około cztery-pięć godzin pracy. Dodatkowo robot może wykonywać czynności w nocy, bez oświetlenia, ponieważ posiada kamerę na podczerwień - opowiada mjr Jakub Kulesza ze Straży Granicznej w Bydgoszczy.

Nieustraszony pracownik nie ma samodzielnego stanowiska pracy. Steruje nim wyszkolony pirotechnik. Zamontowane w konstrukcji kamery pozwalają człowiekowi na pozostanie w bezpiecznej odległości od podejrzanych pakunków i bagaży.

Sprzęt ma poprawić bezpieczeństwo pasażerów i zapewnić ciągłość pracy lotniska, które do tej pory w sytuacjach zagrożenia musiało korzystać z pomocy policji. - Nie będziemy czekali na pomoc z zewnątrz. Będziemy sami w stanie we własnym zakresie dokonać ewentualnych czynności, które pozwolą, że port będzie funkcjonował cały czas – zapowiada ppłk Piotr Mełnicki, komendant Placówki Straży Granicznej w Bydgoszczy.

Robot jest elementem wyposażania Placówki Straży Granicznej w Bydgoszczy w nowoczesny sprzęt do rozpoznania zagrożenia pirotechnicznego. Zakupu dokonał Urząd Wojewódzki. - Ten proces doposażania tego lotniska w sprzęt, który ma gwarantować bezpieczeństwo użytkownikom tego lotniska, trwa już od 2007 roku i co roku sukcesywnie są dokonywane zakupy – przypomina wojewoda Ewa Mes.

Władze województwa podkreślają, że dzięki takim inwestycją rośnie znaczenie bydgoskiego portu lotniczego. - Port jest coraz bardziej profesjonalnym miejscem i port jest miejscem, w którym można świadczyć usługi o coraz większej jakości – przekonuje Edward Hartwich, wicemarszałek województwa.

A Port Lotniczy w przyszłości czekają kolejne inwestycje. Remont pasów startowych, drog kołowania i rozbudowa terminala. Rada nadzorcza portu zatwierdziła plan inwestycyjny na lata 2011-2013. Dzięki kwocie 150 mln zł ma poprawić się infrastruktura lotniska.

Marcin Szymański

Będzie nowe prawo o CO2

Będzie nowe prawo o CO2

mak 15-02-2011, ostatnia aktualizacja 15-02-2011 16:03

Rząd przyjął projekt nowej ustawy o handlu emisjami gazów. Otworzy ona elektrowniom drogę do darmowych praw emisji dwutlenku węgla i włączy do systemu lotnictwo

źródło: Bloomberg
Według przyjętego wczoraj projektu ustawy o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych minister środowiska w porozumieniu z ministrem gospodarki stworzą listę elektrowni, którym będą należały się po 2013 r. darmowe prawa do emisji CO2.
Do końca września tego roku Bruksela powinna dostać od polskich władz listę nowych elektrowni. Wciąż nie wiadomo, które elektrownie załapią się na listę, ponieważ rząd negocjuje to z Komisją Europejską.
Po 2013 r. zasadniczo wszystkie prawa do emisji CO2 powinny być sprzedawane na aukcji. W rządzie trwa spór, gdzie trafią pieniądze zebrane z aukcji. Ministerstwo Finansów chce, by pieniądze ze sprzedaży praw do emisji CO2 stanowiły dochody budżetu. Resort środowiska upiera się, by były one wpływami do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Projektowana ustawa dokonuje włączenia do systemu handlu uprawnieniami do emisji operacji lotniczych, które rozpoczynają się lub kończą na terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej. Zgodnie z harmonogramem dyrektywy operatorzy statków powietrznych od początku 2010 r. mają obowiązek monitorowania emisji.
Polska spóźniła się z nowymi regulacjami dlatego che, by nowela weszła w życie jak najszybciej - w dniu publikacji w Dzienniku Ustaw.
Ministerstwo środowiska zastrzega, że projekt przyjęty przez rząd stanowi jedynie „przejściówkę” do pełnej transpozycji przepisów unijnej dyrektywy 2009/29/WE. Nie zawiera uregulowań uwzględniających zjawisko ucieczki emisji czy derogacji dla energetyki.
energianews.pl

Piloci rządowych Jaków-40 będą się szkolić w Rosji




Piloci 36. pułku będą szkoleni w Moskwie

Piloci rządowych Jaków-40 będą się szkolić w Rosji na symulatorach lotu - przewiduje umowa podpisana przez dowódcę 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego z Lotniczym Ośrodkiem Szkolno-Treningowym w Moskwie. Podobna umowa będzie też dotyczyć pilotów tupolewów.


Jak powiedział rzecznik Dowództwa Sił Powietrznych ppłk Robert Kupracz, w zeszłym tygodniu dowódca 36. SPLT płk Mirosław Jemielniak przebywał w Rosji, gdzie sfinalizował umowę z moskiewskim Lotniczym Ośrodkiem Szkolno-Treningowym, dotyczącą szkolenia na symulatorach polskich pilotów samolotów Jak-40.
- Piloci będą ćwiczyć na symulatorach działanie w sytuacjach szczególnych. Szkolenia będą się odbywać dwa razy do roku, w cyklach dwa razy po trzy godziny. Pierwsza grupa pilotów uda się na szkolenie pod koniec lutego - poinformował rzecznik Sił Powietrznych.

Według niego finalizowana jest także umowa 36. SPLT z rosyjskim ośrodkiem na szkolenie pilotów samolotu Tu-154M. Po katastrofie smoleńskiej w Siłach Powietrznych mamy obecnie jeden taki samolot - o numerze bocznym 102. - Szczegóły umowy są dogadane i dopięte. Pozostają formalności - dodał ppłk Kupracz. Jak powiedział, umowa, dzięki której piloci tupolewów będą się szkolić dwa razy w roku, powinna zostać podpisana w ciągu najbliższych tygodni.
Obowiązek szkolenia załóg rządowych samolotów na symulatorach przewiduje nowy program szkolenia, przyjęty w polskim lotnictwie wojskowym w początkach br.
Akredytowany przy MAK Edmund Klich wiele razy mówił, że brak takich szkoleń załogi prezydenckiego samolotu, który rozbił się 10 kwietnia 2010 r. w Smoleńsku, był jedną z pośrednich przyczyn tragedii. Wspomniano też o tym w raporcie MAK nt. tej katastrofy. Szkolenia polskich pilotów na symulatorach lotu Tu-154M wstrzymano w 2006